´

Kariérní poradna

Syndrom vyhoření: Jak ho překonat

Mnozí lidé se už někdy ocitli v situaci, kdy začali pochybovat o smyslu své práce i o sobě samých, cítili se naprosto vyčerpaní a neschopní cokoli změnit. Závažnější forma takového psychického stavu se nazývá syndrom vyhoření. Vznik a průběh syndromu vyhořeníPrůběh procesu můžeme rozdělit na 4 fáze:1) Předfáze: Člověk pracuje na 101 %, přepíná se, snaží se […]

Pokračovat ve čtení. . . Syndrom vyhoření: Jak ho překonat

Chyby v práci: Co dělat, kdy se vám nedaří

Chybovat je lidské, říká staré přísloví. Chybami se člověk učí. V zaměstnání jsme však vystaveni tlaku, který nás nutí se sebemenších chyb bát. Prostředky tohoto tlaku mohou být finanční pokuty, osobní odpovědnost za škody způsobené neúmyslnou chybou, ztráta kreditu v očích nadřízeného nebo výsměch kolegů. Někdy se i přes veškerou snahu člověk dostane do kolotoče problémů, z nějž […]

Pokračovat ve čtení. . . Chyby v práci: Co dělat, kdy se vám nedaří

Time-management: Jak zvládnout příval práce

Schopnost efektivně si zorganizovat čas je v pracovním životě nedocenitelná. Dobrá organizace činností a důsledná příprava na každý den umožní zvládnout více úkolů během kratšího časového úseku a zvýšit tak pracovní výkon. Tímto způsobem dokážete zvládnout i nenadálý příval práce, aniž byste se dostali do stresu.   Time-management V první řadě je důležité si vše podrobně […]

Pokračovat ve čtení. . . Time-management: Jak zvládnout příval práce

Letní brigády: Na co si dát pozor?

Léto se kvapem blíží a pracovní portály jsou plné nabídek brigád nejen pro studenty. Zájemce o brigádu však při vybírání vhodné nabídky nemá snadnou úlohu. Přečtěte si, na co si při volbě brigády určitě dát pozor.   Poplatky za zprostředkování Nikdy neplaťte žádné poplatky za zprostředkování nebo vstupní poplatky pro zařazení do systému. Podle zákona […]

Pokračovat ve čtení. . . Letní brigády: Na co si dát pozor?

Šikana v práci a jak se jí bránit

Pracovní tým je zpravidla složen z lidí, kteří nejsou ani zdaleka stejní. To vlastně není ani potřeba. Důležité je, aby členové týmu spolupracovali a dokázali spolu dobře vycházet. V některých případech však jednotlivec (obvykle nováček) mezi ostatní nezapadne a stane se cílem různých drobných ústrků ze strany kolegů či nadřízených. Toto chování se může s časem zhoršovat a […]

Pokračovat ve čtení. . . Šikana v práci a jak se jí bránit

Manpower index trhu práce Q3 2019

Na konci léta přijde hlavní zaměstnavatelská sezóna. Všechny oblasti ekonomiky, s výjimkou veřejného sektoru, plánují nabírat. Praha, 11. června 2019 – Společnost ManpowerGroup Česká republika dnes zveřejnila výsledky průzkumu „ManpowerGroup Index trhu práce“ pro třetí čtvrtletí roku 2019. Dokumenty ke stažení Tisková zpráva Stáhnout Přehled – infografika Stáhnout Brožura s kompletními výsledky Stáhnout

Pokračovat ve čtení. . . Manpower index trhu práce Q3 2019

Mateřská a rodičovská dovolená: specifika a rozdíly

Mateřská dovolená a rodičovská dovolená často v konverzaci splývají. Podle pracovního práva se však jedná o různé pojmy, které by měly být striktně odlišovány. Přečtěte si, co který pojem znamená.   Mateřská dovolená Na mateřskou dovolenou má nárok zaměstnankyně, za niž zaměstnavatel odváděl nemocenské pojištění alespoň 270 dní za poslední 2 roky. Dále tato žena musí […]

Pokračovat ve čtení. . . Mateřská a rodičovská dovolená: specifika a rozdíly

Internet a sociální sítě v pracovní době

Sociální sítě jsou fenoménem dnešní doby, od něhož jen málokdo dokázal zůstat stranou. Pokud však nejste správci firemních profilů na sociálních sítích, raději se jim v pracovní době vyhněte. Přečtěte si, co vám hrozí.   Sociální sítě v pracovní době Zaměstnavatel vás platí za určitý počet hodin, během kterých se máte věnovat výhradně práci. Pokud […]

Pokračovat ve čtení. . . Internet a sociální sítě v pracovní době

Neplacené a placené pracovní volno: Kdy vám náleží?

Dle zákona má každý zaměstnanec nárok na 20 dní placené dovolené. Kromě toho však v určitých situacích může využít další volno – placené, nebo neplacené (dle konkrétní situace). Přečtěte si, v jakých případech je možné pracovní volno čerpat.   Volno na svatbu či pohřeb Pokud se ženíte či vdáváte, máte ze zákona nárok na jeden […]

Pokračovat ve čtení. . . Neplacené a placené pracovní volno: Kdy vám náleží?

Soukromí na sociálních sítích vs. zaměstnavatel

Zaměstnavatel má právo regulovat užívání internetu a sociálních sítí v pracovní době. Kromě toho ale také může vyžadovat po svých zaměstnancích určitou úroveň chování, která nebude poškozovat image firmy ani jejích zaměstnanců. Je proto třeba si důkladně rozmyslet, s kým sdílíte svůj obsah. Vlastní image a reprezentace firmyZaměstnavatel může stanovit požadavky na chování zaměstnance, které má vliv na […]

Pokračovat ve čtení. . . Soukromí na sociálních sítích vs. zaměstnavatel

Zrušení pracovního poměru: Za co můžete jít „na hodinu“

Vyhazov „na hodinu“ je nejradikálnějším způsobem, jak může zaměstnavatel zrušit pracovní poměr. Nabývá platnosti okamžitě a neposkytuje zaměstnanci žádnou kompenzaci ve formě odstupného či jiných výhod. Pravidla pro uplatnění jsou však velice přísná a zaměstnavatel se může k této metodě uchýlit pouze za určitých okolností. Trestný čin Pokud se zaměstnanec úmyslně dopustil trestného činu a je […]

Pokračovat ve čtení. . . Zrušení pracovního poměru: Za co můžete jít „na hodinu“

Letní brigády 2019

Léto se pomalu blíží a s ním i období letních brigád. Studentům a dalším zájemcům o přivýdělek se otevírá široké spektrum možností, jak produktivně využít svůj čas. Překvapivě se však nemusí jednat pouze o brigády na festivalech nebo ve stáncích; léto nabízí i spoustu příležitostí k serióznější práci ve výrobě či v logistice.   Která […]

Pokračovat ve čtení. . . Letní brigády 2019

Boss, nebo leader? Dva druhy manažerů

Většina zaměstnanců se v práci zodpovídá svému vedoucímu – ať už se jedná o vedoucího směny, manažera marketingu nebo finančního ředitele. Na důležitosti zastávané pozice však nezáleží, protože naše rozdělení je čistě otázkou charakteru. Můžete narazit na dva druhy manažerů: bosse (šéfa), nebo leadera (vůdce).   Jak je rozpoznat? 1) Boss říká: „Běž!“ Leader říká: […]

Pokračovat ve čtení. . . Boss, nebo leader? Dva druhy manažerů

Skočte si pro novou práci

V práci strávíme téměř třetinu života. Je proto výhodné zvolit si takové zaměstnání, které nás bude naplňovat. Trh práce nabízí spoustu nejrůznějších pracovních možností. Proč tedy zůstávat v zaměstnání, které vás nebaví?   Volba zaměstnání Mladý člověk se musí ohledně budoucího zaměstnání rozhodovat velmi brzy – vlastně už v 15 letech. V tomto věku si mnozí lidé nejsou ještě […]

Pokračovat ve čtení. . . Skočte si pro novou práci

Novela zákoníku práce: Zrušení karenční doby

S platností od července 2019 zruší novela zákona třídenní karenční dobu na začátku nemoci. Reakce na tuto změnu jsou různé; karenční doba totiž sice snižuje riziko zneužití neschopenek, na druhou stranu ale podporuje chození do zaměstnání i v případě nachlazení nebo chřipky.   Náhrada mzdy Od roku 2009 náležela zaměstnanci v prvních 14 (resp. 21 dnech) nemoci tzv. […]

Pokračovat ve čtení. . . Novela zákoníku práce: Zrušení karenční doby

Pracovní prostředí: Trend moderních kanceláří

Nezaměstnanost v ČR je nejnižší v Evropě a konkurenční boj o některé profily zaměstnanců je extrémní. Firmy se navzájem pozorují, analyzují mzdy a benefity konkurence a dorovnávají je. Top zaměstnavatelé se proto příliš neliší mzdou ani benefity, ale snaží se odlišit především vizí, prezentací smyslu práce, firemní kulturou a pracovním prostředím.   Trend moderních kanceláří […]

Pokračovat ve čtení. . . Pracovní prostředí: Trend moderních kanceláří

Dress code: Pravidla oblékání na pracovišti

  Ať už se jedná o ochranný oděv u skladníků nebo kostýmek u obchodní zástupkyně, v mnoha typech zaměstnání je třeba dodržovat stanovená pravidla oblékání. V případě, že nejde o ochranné pomůcky dělníků, ale spíše o úroveň oblečení vyžadovanou v kancelářích, můžeme mluvit o tzv. dress code. Může vám však v tomto případě zaměstnavatel nařídit, […]

Pokračovat ve čtení. . . Dress code: Pravidla oblékání na pracovišti

Sportem ku zdraví – i na pracovišti

Sport je pro člověka velmi vhodným způsobem, jak trávit volný čas. Udržuje zdraví, posiluje imunitu a udržuje člověka v kondici, pohyb také uvolňuje hormon štěstí, čímž napomáhá snížit hladinu stresu. Pravidelně sportující lidé jsou méně náchylní i k dalším civilizačním chorobám. Je proto vhodné umožnit zaměstnancům sportovní vyžití i na pracovišti.   Týmové sporty Mnoho […]

Pokračovat ve čtení. . . Sportem ku zdraví – i na pracovišti

17 signálů, že nutně potřebujete digitální detox

Žijeme v době, která je postavená na digitálních technologiích. Neobejdeme se bez nich nejen v práci, ale i v soukromém životě. To samozřejmě není špatně, protože technologie nás spojují a nabízí spoustu skvělých možností. Nic se však nemá přehánět – někdy je dobré zkrátka „vypnout“.   Jak poznáte, že si potřebujete od technologií odpočinout? 1) […]

Pokračovat ve čtení. . . 17 signálů, že nutně potřebujete digitální detox

Digitální detox: Proč je důležité umět „vypnout“

Hrozba digitální závislosti visí dnes nad většinou z nás. Jsou lidé, kteří s tímto fenoménem dokáží pracovat lépe, ale někteří jsou přímo ohroženi. Patříte mezi ně?   Online generace Lidé, kteří jsou neustále online, nedokážou efektivně relaxovat (lidově řečeno „vypnout“). Od svých přístrojů se neodpoutají ani o svátcích či dovolené. Tento „online“ život má za […]

Pokračovat ve čtení. . . Digitální detox: Proč je důležité umět „vypnout“

9 tipů, jak změnit koníček ve výdělečnou činnost

Napadlo vás někdy, jak hezké by bylo mít práci jako koníček? Nemusí zůstat pouze u nápadu. V dnešní době není nijak složité zařídit si živnost – ať už jste pekař designových dortů, opravář vraků, nebo vás baví navrhovat originální oděvy a sami si je šijete. Každý šikovný člověk má šanci uspět. Stačí mít ten správný […]

Pokračovat ve čtení. . . 9 tipů, jak změnit koníček ve výdělečnou činnost

Work-life balance: Budoucností je flexibilita

Zákoník práce upravuje podmínky vztahu mezi zaměstnancem a zaměstnavatelem a oba je chrání. Někdy se však i přesto stává, že si zaměstnanec nechá až příliš zasahovat do soukromého života; to může být způsobeno strachem o práci, nedostatkem síly se vzepřít nebo i klasickým workoholismem.   Odpočinek i osobní život je důležitý Nejedná se pouze o […]

Pokračovat ve čtení. . . Work-life balance: Budoucností je flexibilita

Hledáme lidi: Roboti vás potřebují

Personální společnost ManpowerGroup provedla již 3. ročník celosvětového průzkumu Revoluce dovedností, který se uskutečnil ve 44 zemích včetně ČR na vzorku 19 000 zaměstnavatelů. Těm byly položeny následující otázky: Jaký bude pravděpodobný dopad automatizace na počet jejich zaměstnanců v následujících 2 letech? Jaké pozice budou v rámci jejich firmy nejvíce ovlivněny a kterých dovedností si […]

Pokračovat ve čtení. . . Hledáme lidi: Roboti vás potřebují

Manpower index trhu práce Q2 2019

Manpower index trhu práce Q2 2019 Firmy v náborech nepoleví ani na jaře: sice zpomaluje výroba, ale více lidí hledají ve službách, stavebnictví, dopravě a obchodu. Praha, 12. března 2019 – Společnost ManpowerGroup Česká republika dnes zveřejnila výsledky průzkumu „ManpowerGroup Index trhu práce“ pro druhé čtvrtletí roku 2019. Dokumenty ke stažení Tisková zpráva Stáhnout Přehled […]

Pokračovat ve čtení. . . Manpower index trhu práce Q2 2019

MDŽ je výročím první velké stávky žen za rovné podmínky. Po 160 letech není boj stále vyhrán

V březnu roku 1857 stávkovaly americké ženy z textilních továren za zlepšení pracovních podmínek. Další stávkou spojenou s tímto svátkem byla stávka švadlen v New Yorku v roce 1908. Ženy požadovaly zkrácení pracovní doby, lepší platy, hlasovací právo a ukončení zaměstnávání dětí. Co se týče situace na trhu práce, je postavení žen a mužů stále […]

Pokračovat ve čtení. . . MDŽ je výročím první velké stávky žen za rovné podmínky. Po 160 letech není boj stále vyhrán

Daňové přiznání: Kdo, kdy a jak ho musí podat

Termín pro podání daňového přiznání se nezastavitelně blíží. Je dobré nic nepodcenit, a proto vám přinášíme přehled informací, které vám mohou v této věci pomoci.   Kdo musí podat daňové přiznání Pokud jste v minulém roce pracovali pouze u jednoho zaměstnavatele nebo u několika po sobě jdoucích zaměstnavatelů, u všech jste měli podepsané prohlášení k […]

Pokračovat ve čtení. . . Daňové přiznání: Kdo, kdy a jak ho musí podat

7 způsobů, jak řešit neshody na pracovišti

Lidé jsou různí. Stejně tak je zpravidla různorodá i skupina spolupracovníků v týmu. Mohou se lišit nejen věkem či etnickou příslušností, ale také temperamentem, zájmy, zvyky, charakterem a dalšími aspekty, které ovlivňují atmosféru na pracovišti a často také způsobují konflikty. Snaha o jejich vyřešení může mnohdy připomínat boj s větrnými mlýny.   Co vám pomůže […]

Pokračovat ve čtení. . . 7 způsobů, jak řešit neshody na pracovišti

Nedostali jste výplatu? Poradíme!

Přestože práce může člověka i bavit (což je velmi žádoucí), do zaměstnání chodíme zejména za účelem výdělku. Přesto se může stát, že člověk odpracuje celý měsíc na 100 % v očekávání adekvátního ohodnocení, ale ve výplatní den nedostane vůbec žádné peníze. Poradíme vám, jak v takové situaci postupovat.   Lhůta pro vyplacení mzdy Zaměstnavatel vám […]

Pokračovat ve čtení. . . Nedostali jste výplatu? Poradíme!

11 důvodů, proč je lepší nebýt manažer

Manažerská práce je bezpochyby důležitá. Žádná firma se neobejde bez pracovníků schopných vést kolektiv. Existuje však spousta důvodů, proč je lepší se této práci vyhnout. Tedy pokud nechcete pasovat firmu do pozice své životní partnerky. 😊 Na nemanažerské pozici můžete být v pohodě, protože: 1) Někdo vám vždycky řekne, co máte dělat. To se hodí […]

Pokračovat ve čtení. . . 11 důvodů, proč je lepší nebýt manažer

Náplň práce: očekávání versus realita

Nástup do nové práce je vždy velkým krokem. Ať už se těšíte, nebo jste nervózní, jistě máte nějaká očekávání. Je třeba je s novým zaměstnavatelem důkladně prodiskutovat a co nejotevřeněji si promluvit o možnostech, aby se předešlo případným nedorozuměním.   Zjistěte si všechny informace Určitě je vhodné zjistit si co nejvíce informací ještě před nástupem. […]

Pokračovat ve čtení. . . Náplň práce: očekávání versus realita

9 běžných aktivit, díky kterým získáte cenné dovednosti

Věděli jste, že v běžném životě se můžeme naučit spoustu dovedností, které nám budou velmi užitečné i v profesní sféře? Opravdu je to tak. Důležité však je umět tyto dovednosti v práci efektivně uplatnit.   Běžné činnosti, které nás posouvají dál 1) Vaření. Příprava jídla je skvělou příležitostí, jak si procvičit organizační schopnosti a multitasking. […]

Pokračovat ve čtení. . . 9 běžných aktivit, díky kterým získáte cenné dovednosti

Práce na HPP a status OSVČ: výhody a nevýhody

Přemýšlíte, jestli je lepší zůstat zaměstnancem na hlavní pracovní poměr, nebo si zařídit IČO a pracovat jako osoba samostatně výdělečně činná? Každý člověk má jiné preference a za nezbytně důležité považuje různé věci. Máme pro vás přehled výhod obou možností, na jehož základě se jistě rozhodnete snáze.   Výhody práce na živnostenský list (jako OSVČ) […]

Pokračovat ve čtení. . . Práce na HPP a status OSVČ: výhody a nevýhody

Jak zvládnout návrat do práce po rodičovské dovolené

Návrat do pracovního procesu může být pro maminky velkým strašákem. Přinášíme vám odpovědi na ožehavé otázky týkající se tohoto tématu – a to jak z pohledu personalistky, tak i maminky. Přečtěte si, na co se zaměřit a na co si dát pozor. Jakou chybu dělají nejčastěji ženy, které se chtějí po rodičovské dovolené vrátit do […]

Pokračovat ve čtení. . . Jak zvládnout návrat do práce po rodičovské dovolené

Výpověď z pracovního poměru: možnosti a lhůty

Každý konec je zároveň i nový začátek. Pokud jste se rozhodli odejít ze současného zaměstnání, máme pro vás přehled možností, jak pracovní poměr ukončit čestně a bezpečně. Jestliže odcházíte, protože pro vás už současný zaměstnavatel nemá místo, přečtěte si, na co si v takovém případě dát pozor.   Zrušení pracovního poměru ve zkušební době Ve […]

Pokračovat ve čtení. . . Výpověď z pracovního poměru: možnosti a lhůty

7 stresujících profesí, do nichž byste to neřekli

Existuje mnoho extrémně stresujících zaměstnání. Práce hasičů, policistů či vojáků je na každodenním stresu přímo založena. Některé profese naopak na první pohled vypadají poklidně, přestože v sobě ukrývají mnoho stresu. Které to jsou? Stresující profese, za něž nedostanete medaili 1) Koordinátor čehokoli. Koordinátor je zodpovědný za činnost dalších lidí, dodržování časového plánu a výslednou kvalitu […]

Pokračovat ve čtení. . . 7 stresujících profesí, do nichž byste to neřekli

Výběr školy: Jak se připravit na zaměstnání budoucnosti

Svět se mění a to, co platilo před pár lety, dnes již neplatí. Ale jedno zůstává, jen se mění okolnosti.K tomu, aby si člověk zajistil svou budoucnost, si musí vybrat vhodnou školu. A jak ji vybrat dnes, ve skoro revoluční době, kdy nastupují nové technologie spojené s Průmyslem 4.0, se pokusíme odpovědět na následujících řádkách. […]

Pokračovat ve čtení. . . Výběr školy: Jak se připravit na zaměstnání budoucnosti

Kariérní postup: Manažerská práce

Mnoho lidí si myslí, že manažer jen komanduje lidi a sám nedělá vlastně nic. Tato představa je často mezi zaměstnanci tak hluboce zakořeněná, že se na pracovištích objevují problémy s kázní a respektem vůči nadřízeným pracovníkům. Běžný manažer však opravdu neodpovídá obrazu Trautenberka z Krkonošských pohádek.   Schopnosti Správný manažer by rozhodně měl umět všechno, […]

Pokračovat ve čtení. . . Kariérní postup: Manažerská práce

Pravda o přesčasech: Kdy musíte jít a kolik za to?

Snad každý už zůstal někdy v zaměstnání přesčas, ať už dobrovolně, nebo z nutnosti. Důvody mohou být různé: personální krize ve firmě, technické potíže, dohánění restů, snaha o vyšší výplatu… Přesčasy jsou součástí pracovního vztahu mezi zaměstnancem a zaměstnavatelem a pravidla pro ně upravuje zákoník práce.   Nařízený a dohodnutý přesčas Dohodnutý přesčas stvrzujete vlastním […]

Pokračovat ve čtení. . . Pravda o přesčasech: Kdy musíte jít a kolik za to?

Jak být dobrým týmovým hráčem

Ne všichni lidé mají od přírody schopnost snadno vycházet s ostatními. Ne vždy je to nutné – existují profese, kde se člověk může po většinu času spoléhat čistě sám na sebe. I přesto se však téměř každý z nás čas od času ocitne v situaci, kdy je nějaká forma spolupráce s kolegy nevyhnutelná. Náš článek […]

Pokračovat ve čtení. . . Jak být dobrým týmovým hráčem

Dvacatero novoročních pracovních předsevzetí

První den nového roku přímo svádí k novým začátkům. Lidé se často rozhodnou právě v tento den udělat za minulostí tlustou čáru a stát se jiným člověkem. Lepším člověkem. Úspěšnějším. Krásnějším. Šťastnějším. Některá předsevzetí se ale nedožijí dalšího měsíce. Jejich životnost závisí na pevné vůli i dalších okolnostech. Mnohá z následujících předsevzetí mají život jepičí, jiná […]

Pokračovat ve čtení. . . Dvacatero novoročních pracovních předsevzetí

11 důvodů, proč trávit Silvestra v práci

Silvestr je pracovní den jako každý jiný, a proto by na každém oddělení, které musí zůstat v provozu, měl být aspoň jeden člověk. V případě, že los padne tento rok na vás, nezoufejte – pořád existuje mnoho důvodů, proč je fajn trávit silvestrovský večer v práci. 😊   Proč nesmutnit kvůli pracovnímu Silvestru? 1) V […]

Pokračovat ve čtení. . . 11 důvodů, proč trávit Silvestra v práci

První den v práci – jak se připravit

Je to podobné, jako když jdete poprvé k rodičům svého nového partnera. Pronásledují vás otázky jako: Co když se ztrapním? Co když budu koktat? Co když si nebudeme mít o čem povídat? Co když se jim nebudu líbit? Co když se oni nebudou líbit mně? Lehká nervozita je však naprosto normální. Následující řádky vám pomůžou […]

Pokračovat ve čtení. . . První den v práci – jak se připravit

Uchazeč o práci může být zároveň i váš zákazník

ManpowerGroup zveřejnila další část ze série průzkumů ManpowerGroup Candidate Preferences 2018. Tentokrát jsme se zeptali téměř 18 000 kandidátů, kteří mají stávající zaměstnání, ale hledají zaměstnání jiné, ve věku 18-65 let napříč 24 různými trhy práce po celém světě. Kandidáti nám sdělili, co jim nejvíce vadí během procesu hledání zaměstnání. Zkoumali jsme odpovědi na otázky: […]

Pokračovat ve čtení. . . Uchazeč o práci může být zároveň i váš zákazník

Manpower index trhu práce Q1 2019

Začátek roku bývá ve znamení nejvyšší nezaměstnanosti, výsledky průzkumu „ManpowerGroup Index trhu práce“ pro 1. čtvrtletí, ale ukazují stále nadprůměrný optimismus zaměstnavatelů. Praha, 10. prosince 2018 – Společnost ManpowerGroup Česká republika dnes zveřejnila výsledky průzkumu „ManpowerGroup Index trhu práce“ pro první čtvrtletí roku 2019. Dokumenty ke stažení Tisková zpráva Stáhnout Přehled – infografika Stáhnout Brožura […]

Pokračovat ve čtení. . . Manpower index trhu práce Q1 2019

21 varovných signálů, podle kterých můžete poznat špatnou firmu

Nástup do nové práce s sebou vždy nese určitá očekávání. Předpokládáte, že vaše vyvolená firma je slušná a o své zaměstnance se dobře stará. Doufáte, že si budete rozumět s kolegy a pracovní povinnosti zvládnete bez stresu a větších problémů. Věříte, že se budete cítit při práci příjemně a že firemní prostředí bude podporovat vaše […]

Pokračovat ve čtení. . . 21 varovných signálů, podle kterých můžete poznat špatnou firmu

Před nástupem: pracovní smlouva a další

Zúčastnili jste se pohovoru na vysněnou pozici a vybrali si vás? Gratulujeme! Teď už zbývá vyřídit několik nutných náležitostí a budete postaveni před pracovní smlouvu. Doporučujeme vám přečíst si smlouvu velice důkladně, protože těch několik listů papíru bude určovat váš pracovní život v dané firmě od A do Z. Náležitosti pracovní smlouvy 1) Identifikace zaměstnance […]

Pokračovat ve čtení. . . Před nástupem: pracovní smlouva a další

15 tipů, jak šokovat na pohovoru

Chcete zajistit, aby na vás personalista nikdy nezapomněl? V tom případě pro vás máme 15 originálních tipů, jak ho vyděsit natolik, aby si vás do smrti pamatoval! K vysněnému zaměstnání vám ale s největší pravděpodobností nepomůžou. 😊   Jak se stát nezapomenutelným? 1) Dorazte o tři hodiny dřív a tvařte se uraženě, když na vás […]

Pokračovat ve čtení. . . 15 tipů, jak šokovat na pohovoru

9 indikátorů inovací

Společnosti, které investují do nových technologií a inovací, dosahují lepších výsledků a vyšší návratnosti investic. Těchto 9 indikátorů naznačuje schopnost firmy přijímat inovace a přináší návrhy, jak tuto schopnost zlepšit. INDIKÁTORY INOVACÍ 1) VYTRVALOST. Vytrvalost je vlastní každému úspěšnému podnikateli. Úspěchy totiž nepadají z nebe. Člověk za nimi musí jít cílevědomě, překonávat překážky a po […]

Pokračovat ve čtení. . . 9 indikátorů inovací

9 způsobů, jak se zbavit nervozity

Nervozita není vždycky na škodu, ale nesmí se to přehánět. A je jedno, jestli se jedná o pracovní pohovor, důležité pracovní jednání, zkoušku ve škole nebo první rande. Když se člověk klepe jako osika, koktá a dlaně mu plavou v potu, moc parády nenadělá. Naštěstí existuje pár osvědčených způsobů, jak se otravného svíravého pocitu kolem […]

Pokračovat ve čtení. . . 9 způsobů, jak se zbavit nervozity

Jak zvládnout pohovor na jedničku

Osobní pohovor na vytouženou pozici ve skvělé firmě už klepe na dveře a vy se ho nemůžete dočkat? Pokud jste již na pohovor perfektně připraveni, zbývá už jenom vyspat se do růžova, vybrat nejvhodnější oblečení a zorganizovat čas tak, abyste byli ve správnou dobu na správném místě. Na co dalšího si ještě dát pozor? Přijďte […]

Pokračovat ve čtení. . . Jak zvládnout pohovor na jedničku

10 obligátních otázek z pohovorů a jak na ně neodpovídat

Existují situace, kdy méně je více a příliš mnoho upřímnosti může i uškodit. Pracovní pohovor je jednou z nich. Personalisté často kladou záludné otázky, na něž není snadné reagovat. Návod na správnou odpověď neexistuje, ta totiž závisí na konkrétním člověku, jeho charakteru, zkušenostech a také na pozici, o niž se jedná. Můžeme vám ale nabídnout […]

Pokračovat ve čtení. . . 10 obligátních otázek z pohovorů a jak na ně neodpovídat

Jak se připravit na pohovor

Už jste si vytvořili působivý životopis, vybrali ideální nabídku práce, napsali perfektní motivační dopis a vydrželi čekat na verdikt, který byl nakonec pozitivní? Gratulujeme! Dalším krokem v procesu hledání nového zaměstnání bude osobní pohovor. Přečtěte si, jak se na něj co nejlépe připravit. Zjistěte si co nejvíce informací o dané firmě Na pohovoru se vás […]

Pokračovat ve čtení. . . Jak se připravit na pohovor

Nabídky práce: jak se vyznat v inzerátech

Na každého uchazeče o práci čekají stovky a stovky inzerátů s nabídkami zaměstnání. Jednotlivé firmy se předhánějí v tom, kdo napíše poutavější popis pracovní činnosti nebo nabídne lákavější benefity. Mnoho zaměstnání je v inzerátu prezentováno jako splněný sen, realita však může být úplně jiná. Na co se v inzerátech zaměřít, abyste nenaletěli? 1) Název pozice. Nikdy se nenechte […]

Pokračovat ve čtení. . . Nabídky práce: jak se vyznat v inzerátech

11 jednoznačných znamení, že je načase změnit zaměstnání

Znáte ten pocit, že už v práci nevydržíte ani minutu, všichni vás štvou, nic se nedaří (a když se daří, tak stejně nebaví), nikde ani záblesk světla na konci tunelu? Topíte se v povinnostech, tiše nenávidíte celou firmu – od kanceláře přes kolegy až po dlaždice na záchodech, nic vám nedělá radost. V tom případě […]

Pokračovat ve čtení. . . 11 jednoznačných znamení, že je načase změnit zaměstnání

Vánoční brigády: očekávání v roce 2018

Konec roku se tradičně nese ve znamení předvánočního shonu a horečného shánění dárků na poslední chvíli. Už teď ale můžeme pozorovat zvyšující se počet brigád všeho druhu, které nabízejí báječný přivýdělek před Vánocemi – a tím i možnost obdarovat své blízké bohatou nadílkou. Jaká je letos situace na pracovním trhu a bude tam pro vánoční […]

Pokračovat ve čtení. . . Vánoční brigády: očekávání v roce 2018

5 příkladů, jak NEMÁ vypadat motivační dopis

Na internetu můžete najít spoustu návodů, jak napsat ten nejlepší motivační dopis. Jeden takový návod jsme pro vás připravili i my sami. Dnes bychom vám ale chtěli nabídnout pohled z druhé strany, který naprosto jasně ukáže, jak by průvodní dopis rozhodně vypadat NEMĚL. 😊 Tady je několik slíbených odstrašujících případů: 1) Chcete mě? 😉 Co […]

Pokračovat ve čtení. . . 5 příkladů, jak NEMÁ vypadat motivační dopis

Jak napsat motivační dopis

Motivační neboli průvodní dopis je krátký text, který při posílání žádosti o zaměstnání přikládáme ke strukturovanému životopisu. Měl by nás představit potenciálnímu zaměstnavateli v tom nejlepším světle a vzbudit u něj chuť osobně se s námi seznámit. V tomto článku se dozvíte, jak napsat motivační dopis jednoduše – v sedmi krocích. Žádost na úrovni Mohlo […]

Pokračovat ve čtení. . . Jak napsat motivační dopis

7 dovedností, které vás ve škole nenaučí

Škola je základem života… aspoň podle pana režiséra Friče. Žít se dá samozřejmě i bez ní, jenomže ne tak kvalitně. Tedy pokud nejste dítě milionáře. Nebo nájemný vrah. Nebo tak něco. Vzdělání by každopádně mělo být i k nějakému reálnému užitku a připravit lidské mládě na nelítostný boj o přežití ve skutečném světě. Někdy se […]

Pokračovat ve čtení. . . 7 dovedností, které vás ve škole nenaučí

Jak napsat CV, díl III. – další schopnosti a dovednosti

Každý člověk je jedinečný. Naše životní zkušenosti a charakter tvoří unikátní symfonii osobnostních rysů, která je v konečném důsledku naší největší zbraní. Protože nikdo není jako my. Jenom my. A zcela jistě někdo hledá právě nás. Jak ale zařídit, aby nás ten někdo rozpoznal v konkurenci tolika lidí? Životopis jako vizitka Vyrazit do ulic s transparentem […]

Pokračovat ve čtení. . . Jak napsat CV, díl III. – další schopnosti a dovednosti

5 profesí, kterým byste se měli raději vyhnout

Říká se, že peníze kazí charakter. To je sice možná pravda, k životu je ale potřebujeme. Tedy, ne přímo peníze, ale jejich hodnotu. Například takovou hodnotu, kterou v restauraci vyměníme za parádně vyzrálý rib-eye steak a lahev kvalitního červeného vína… ale to jsme trochu odbočili. 😊 Existuje hodně věcí, které jsme ochotni pro peníze podstoupit. […]

Pokračovat ve čtení. . . 5 profesí, kterým byste se měli raději vyhnout