Profesionální profil na síti LinkedIn je jedním z nejlepších způsobů, jak na sebe upozornit při hledání zaměstnání. Na této platformě je nyní více než 500 milionů uživatelů, a proto i pár drobných vylepšení může mít velký vliv a zvýšit vaši viditelnost pro náboráře a potenciální zaměstnavatele. Pamatujte: čím více do sítě LinkedIn vložíte, tím více z ní můžete získat.

1. Zveřejněte svůj profil

➡️ Nejjednodušší, avšak velmi často přehlížený krok, je zveřejnění vašeho profilu. Pokud chcete, aby se váš profil zobrazoval ve vyhledávání, zkontrolujte nastavení vašeho účtu a ujistěte se, že je váš profil viditelný.


Klikněte na ikonu „Já“ na panelu nástrojů v horní části obrazovky a poté klikněte na „Zobrazit profil“. Dále klikněte na „Upravit veřejný profil a adresu URL“ v pravém horním rohu stránky. V části „Upravit viditelnost“ upravte svou veřejnou viditelnost podle svého uvážení.

2. Udržujte svůj profil úplný a aktualizovaný

➡️ Čím aktuálnější bude váš profil, tím větší je pravděpodobnost, že vás personalista nebo potenciální zaměstnavatel najde.
Na základě studie provedené LinkedIn mají členové s uvedenou aktuální pozicí až 8x více zobrazení profilu, více než 300 000 lidí každý týden vyhledává podle odvětví a pokud přidáte svou polohu, máte 23x větší pravděpodobnost, že vás vyhledávač najde.

Nezapomeňte vyplnit všechny sekce včetně aktuální pozice, oboru, lokality, vzdělání, certifikací, zájmů a kontaktních údajů, abyste zvýšili přesnost výsledků vyhledávání.

3. Přizpůsobte si adresu URL

➡️ LinkedIn vám při registraci do sítě automaticky přidělí adresu URL s vaším jménem a náhodnou sadou čísel. Stejně jako na Twitteru, Instagramu a Facebooku si ji však můžete přizpůsobit. Doporučujeme, aby byla jednoduchá a profesionální s variací vašeho jména (např. linkedin.com/Jan-Novak). Vynikne tak váš smysl pro detail.


Klikněte na ikonu „Já“ na panelu nástrojů v horní části obrazovky a poté klikněte na „Zobrazit profil“. Dále klikněte na „Upravit veřejný profil a adresu URL“ v pravém horním rohu stránky a na „Upravit adresu URL“.

4. Výběr vhodného profilového obrázku

➡️ Podle LinkedIn profilová fotografie vede až k 21x většímu počtu zobrazení profilu a 9x většímu počtu žádostí o propojení. LinkedIn je profesionální platforma, tím pádem by i vaše profilová fotografie měla být profesionální. Samozřejmě to neznamená, že si musíte najmout profesionálního fotografa nebo musíte pózovat v luxusním obleku.

Několik klíčových tipů:

  • Ujistěte se, že fotografie má vysokou kvalitu a ostré rozlišení
  • Nebojte se ukázat osobnost – širokým úsměvem nic nezkazíte
  • Oblečte se formálně
  • Ujistěte se, že je vám vidět do obličeje (nepoužívejte např. fotografii se slunečními brýlemi)
  • Použijte jednoduché pozadí

5. Použití klíčových slov

➡️ Ujistěte se, že je váš profil bohatý na klíčová slova, která se vztahují k vaší profesi. Věnujte několik minut průzkumu a identifikaci klíčových slov pro váš obor. Tato klíčová slova zahrňte do celého profesního titulku, shrnutí a části o zkušenostech.

6. Udělejte si pořádek v dovednostech

➡️ Sekce s vašimi dovednostmi by měla zdůrazňovat, kdo jste, co děláte a čím vyčníváte z davu, např. copywriting, SEO nebo Google AdWords. Neuvádějte nic neříkající dovednosti (např. Microsoft Word).

7. Dejte náborářům vědět, že hledáte zaměstnání

➡️ Hledáte aktivně nové pracovní příležitosti? Náborovým pracovníkům můžete signalizovat, že hledáte zaměstnání, a také to, o jaký typ úvazku máte zájem (plný úvazek, částečný úvazek, smlouva).


Klikněte na ikonu „Já“ na panelu nástrojů v horní části obrazovky a poté klikněte na „Zobrazit profil“. Dále klikněte na ikonu „Otevřen/a“ pod vaší profilovou fotografií a zvolte možnost dle vašeho uvážení.

8. Vlastní média

➡️ Vaše úspěchy můžete prezentovat prostřednictvím obrázků, dokumentů, videí a prezentací. Váš profil bude tak o něco osobitější a zajímavější.

Příklady médií, která můžete nahrát:

  • Klíčové úspěchy
  • Úspěšné projekty
  • Osobní webové stránky
  • Publikované články nebo příspěvky na blogu
  • Prezentace
  • Případové studie od klientů
  • Videozáznamy
  • Elektronické knihy

Klikněte na ikonu „Já“ na panelu nástrojů v horní části obrazovky a poté klikněte na „Zobrazit profil“. Rozklikněte si konkrétní pracovní zkušenost, ke které si přejete médium nahrát. Přejděte dolů do sekce „Média“ a vyberte buď „Přidat média“.

9. Buďte aktivní

➡️Velmi přínosné může být navazování kontaktů s podobně smýšlejícími lidmi prostřednictvím lajkování/komentování příspěvků, sledování firem a připojování se ke skupinám. Pokud budete na síti LinkedIn aktivní, vaše aktualizace uvidí vaše rozšířená síť. Zviditelníte se a budete mít větší šanci získat nové sledující, což může potenciálně vést k novým příležitostem.