9 indikátorů inovací

9 indikátorů inovací

Společnosti, které investují do nových technologií a inovací, dosahují lepších výsledků a vyšší návratnosti investic. Těchto 9 indikátorů naznačuje schopnost firmy přijímat inovace a přináší návrhy, jak tuto schopnost zlepšit.

INDIKÁTORY INOVACÍ

1) VYTRVALOST. Vytrvalost je vlastní každému úspěšnému podnikateli. Úspěchy totiž nepadají z nebe. Člověk za nimi musí jít cílevědomě, překonávat překážky a po každém pádu se znovu zvednout, nepolevovat. A nikdy se nevzdávat.

2) UČENLIVOST. Učenliví lidé nejen ochotně přijímají všechny nové informace, ale dokážou i ocenit možnost neustále se posouvat někam dál. Proaktivní člověk, který se chce rozvíjet a pracovat na sobě každou minutou každého dne, je tím nejlepším zaměstnancem, kolegou i manažerem, jakého si můžeme přát.

3) KOMUNIKACE. Na komunikaci stojí celá civilizace, proto se není čemu divit, že nefunkční komunikace může zničit firmu. Naslouchejte svým zaměstnancům či kolegům, sdílejte nápady, mluvte o problémech. Každý člověk má svoji perspektivu a je to tak správně; nahlédnutí na problém očima jiného člověka může odhalit zcela nové cesty k jeho řešení.

4) ZVÍDAVOST. Staré rčení „kdo je zvědavý, bude brzo starý“ v pracovním prostředí neplatí. Proaktivní přístup, nutnost přemýšlet v souvislostech a radost z vlastního pokroku naopak člověka nabijí energií a pomůžou mu k psychické pohodě i lepší výkonnosti v práci. Nechte své zaměstnance prozkoumávat nepoznané cesty, hledat nové způsoby a originální řešení. Nápady a projekty vzniklé na základě obyčejné zvědavosti jsou mnohdy k nezaplacení.
Samozřejmě nemáme na mysli zvědavost typu „kdo, s kým a kde“. Pro drbny řečené přísloví platí. 🙂

5) ROZMANITOST. Odlišnost není nic špatného – to by se měly učit už děti ve školce. V pracovním prostředí je rozmanitost naopak velkým přínosem. Muži i ženy mají často odlišný pohled na svět, člověk v určitém věku přemýšlí jiným způsobem, než tentýž člověk v jiném věku, různé etnické skupiny jsou specifické v mnoha ohledech… Využijte všech těchto odlišností ku prospěchu společnosti.

6) HOUŽEVNATOST. Vytrvalost a odhodlání nikdy se nevzdávat jdou ruku v ruce s úspěchem – byť ten se někdy nedostaví hned. Ale o tom to je. Motivujte své zaměstnance i sami sebe k překonávání překážek. Pomozte jim najít odvahu, pokud ji vinou neúspěchu ztratili. Povzbuďte je ke snaze dotáhnout všechno do konce a překonat sama sebe.

7) SPOLUPRÁCE. Říká se, že řetěz je tak silný, jak silný je jeho nejslabší článek. O pracovním týmu to platí dvojnásob. Jakmile jeden člověk v týmu přestane spolupracovat, celý projekt se může rázem sesypat. Odložte osobní neshody, přeneste se přes vzájemné odlišnosti a využijte naplno výhody, které dobře fungující tým nabízí. Uvědomte si, že na to nejste sami.

8) EXPERIMENTOVÁNÍ. Je známou pravdou, že kdo nic nedělá, nic nezkazí. Na druhou stranu ale – kdo nic nezkusí, nic nezíská. Zkoušení nových věcí a hledání způsobů, jak něco dělat lépe je jedinou cestou vpřed, pokud nechcete, aby váš podnik zrezivěl. Podporujte své zaměstnance v experimentování. Umožněte jim, aby vyzkoušeli své nápady v praxi, a nepranýřujte je za případný neúspěch. Povzbuďte je, aby to zkusili znovu s jiným nápadem.

9) DŮVĚRA. Důvěra je esenciální složkou každého vztahu – ať partnerského, nebo pracovního. Loajalitu si nevybudujete tak, že budete své zaměstnance sledovat na každém kroku a stát nad nimi s metlou. Zaměstnanec totiž často funguje jako zrcadlo. Pokud mu věříte, bude se chovat tak, aby si vaši důvěru zasloužil… a naopak. Na druhou stranu ale musí i on věřit svým nadřízeným a cítit, že je v dobrých rukou.

 

Firmy, které inovují, jsou „odsouzeny“ k úspěchu. Je mezi nimi i ta vaše?

 

Pavlína Průšová
ManpowerGroup