´

5 důvodů, proč vás nepozvali na pohovor

5 důvodů, proč vás nepozvali na pohovor

Nová práce je novým začátkem – a proto by si každý měl důkladně promyslet, do jaké firmy a na jakou pozici se hlásí. Stejně tak si ale svou volbu budoucího kolegy promýšlí i personalisté v dané firmě. Pro zvýšení šancí na úspěch v přijímacím řízení proto doporučujeme už při prvním kontaktu dbát na detaily, které mohou rozhodnout o vašem (ne)pozvání na pohovor.

A proč vás tedy nepozvali?

1) Na něco jste zapomněli. Může se jednat o požadovaný životopis v angličtině nebo motivační dopis, ale i některou část zadání – např. úkol, kterým jste měli prokázat potřebné schopnosti. Někdy může inzerát obsahovat i pokyn, jakým způsobem na inzerát reagovat – a pokud jej nerespektujete, automaticky půjdete z kola ven. Obyčejné přehlédnutí tak může zapříčinit, že pro vás přijímací řízení skončí dříve, než začalo.

2) Špatně napsaný životopis. CV je vaše vizitka, plně vás při hledání práce reprezentuje. Pokud nebude obsahovat relevantní informace a namísto toho bude přetékat tradičními klišé, vaše šance na pozvání k pohovoru rapidně klesnou. Dejte si také pozor na gramatiku, ideálně požádejte o kontrolu jiného člověka.

3) Špatně napsaný motivační dopis. Dobrý motivační dopis dokáže částečně napravit škody napáchané nevyhovujícím životopisem – a u povedeného životopisu ještě zvýší šance na úspěch. Obsah je třeba přizpůsobit dané firmě i pozici, být konkrétní a opírat se o fakta. Napište, co můžete firmě nabídnout, nikoli co od ní chcete vy. Forma je zde stejně důležitá jako obsah – texty plné hrubek a překlepů vám udělají medvědí službu.

4) Nedostatečná kontrola detailů. Pokud i přes veškerá varování používáte tentýž motivační dopis pro různé nabídky, může se stát, že někde zapomenete upravit jméno firmy nebo dopis adresujete nesprávnému člověku. Nad takovým omylem sice personalista mávne rukou, ale dále se vaším profilem zabývat nebude. Vždyť má před sebou důkaz, že jste nepozorní, práci si nezkontrolujete a nevěnujete dostatečnou pozornost detailům.

5) Nelichotivá elektronická stopa. Každý člověk po sobě nechává na internetu určitou stopu. Pro personalistu není nic jednoduššího, než si vás tzv. „vygůglit“. Pokud na něj vyskočí fotky z alkoholových dýchánků nebo nenávistné vulgární komentáře, raději se porozhlédne po někom jiném. Jestliže naopak uvidí, že si své soukromí na facebookovém profilu chráníte, a vyskočí na něj pouze příkladně vyplněný profil na LinkedIn, jeho dojem bude zaručeně pozitivní.

 

Pavlína Koňariková
ManpowerGroup