21 varovných signálů, podle kterých můžete poznat špatnou firmu

21 varovných signálů

Nástup do nové práce s sebou vždy nese určitá očekávání. Předpokládáte, že vaše vyvolená firma je slušná a o své zaměstnance se dobře stará. Doufáte, že si budete rozumět s kolegy a pracovní povinnosti zvládnete bez stresu a větších problémů. Věříte, že se budete cítit při práci příjemně a že firemní prostředí bude podporovat vaše soustředění i výkonnost. Ne každá firma ale tomuto očekávání dostojí.

 

Které signály znamenají, že byste měli zbystřit?

1) Slečna na recepci se tváří, jako kdyby snědla citron. Nebo zkažené vejce.

2) V budově firmy je špína, prostředí evokuje vězení.

3) Všude je ticho, nikdo se s nikým nebaví, nesměje se, nevtipkuje.

4) Na pohovoru vám nenabídnou nic k pití. Jen si užijte sucho v ústech. A pokud jste nervozitou všechnu svoji vodu vypotili, máte prostě smůlu. Seschněte.

5) Chovají se k vám, jako by vlastnili výrobnu na kámen mudrců a vy jste byl jen nějaký traktorista z Horní Dolní. Nosánky nahoru jsou vždy špatným signálem.

6) Neproplatí vám prohlídku u lékaře. Však jste to vy, kdo chce nastoupit, tak se starejte, ne?

7) Jakýkoli dotaz je pro ně otravným zdržováním a dávají to patřičně najevo.

8) Nikdo vám nedokáže říct, co přesně bude náplní vaší práce.

9) Když už se něco k náplni dozvíte, liší se to od popisu kompetencí pozice v pracovní smlouvě.

10) Při podpisu smlouvy najdete v platovém výměru úplně jinou částku, než bylo smluveno. Nižší, samozřejmě.

11) Fixní a pohyblivá část mzdy je rozdělena v poměru 50:50.

12) Zaměstnavatel nenabízí aspoň 25 dní dovolené. Levnější zaměstnanecký benefit snad neexistuje. Možná kromě univerzálního a často blíže nespecifikovaného bonusu „sleva na firemní produkty“.

13) Při nástupu dostanete firemní propisku, zbytek potřebných věcí si musíte sehnat sami.

14) U vašeho pracovního stolu na vás čeká počítač, který byl už v devadesátých letech těžce za zenitem.

15) Dokonce i klávesnice a myš jsou poděděné. A opravdu tak vypadají.

16) Toalety zřejmě zažily Elvise na vzestupu. A s čistotou si taky nikdo moc hlavu neláme.

17) V kuchyni se jeden člověk sotva otočí. A páchne to tam. Hodně.

18) Své příchody a odchody si musíte „odpíchnout“ vlastním otiskem prstu. Včetně odchodů na záchod.

19) Na oběd máte 30 minut – ani o minutu déle! Každou vteřinu, kterou přetáhnete, musíte napracovat.

20) Internet ve firmě je zablokovaný skrz na skrz. A co není zablokované, je sledované ostřížím zrakem. Když si vygůglíte polední menu v restauraci za rohem, naběhne na vás pracovník IT s otázkou, jak tato stránka souvisí s vaší náplní práce.

21) Vaše stížnosti na výše uvedené problémy nikdo nebere v potaz.

 

Některé z výše zmíněných záležitostí jsou možná způsobeny více faktory; problémy s čistotou nebo důvěrou však padají výhradně na hlavu dané firmy. Určitě je třeba dobře vyhodnotit své priority a podle nich se rozhodnout, jestli práci v takovém prostředí zvládnete. Pokud ne, je čas jít o dům dál.

 

Pavlína Průšová
ManpowerGroup